17 maj 2017

Sportringen växer med tio nya butiker inom sitt Klubb- & Företagskoncept

Sportringens satsning på Klubb- & Företagsförsäljning attraherar nya butiker till kedjan. På enbart några månader har tio nya butiker anslutit sig och fler är på gång. 

De nya butikerna är starka inom försäljning till föreningar och företag och ser stora möjlighet att utvecklas på dessa områden genom ett medlemskap i Sportringen.

Sportringen har fått förfrågningar från många butiker runt om i landet.
– Vi ser väldigt positivt på att så många ser vinning i att vara medlem i Sportringen.
De nya butikerna är spridda från Malmö i söder till Umeå i norr och är starka aktörer på sin lokala marknad, säger Sportringens Klubb- & Företagsansvarig Mattias Malm.

– Vår leverantörsrelation är väldigt viktig och därför genomför vi en grundlig process där nya butiker måste uppfylla våra kriterier för att bli medlemmar, säger Sportringens VD Lars Palmgren.
– Efter lanseringen har flertalet starka butiker runt om i landet kontaktat oss med önskan att vara med i Sportringen. Möjligheten att erbjuda den lokala marknaden kombinationen av sport och företag har skapat intresse. Vi vet att vår kedjemodell passar dessa verksamheter och vi har en organisation som är redo att växa tillsammans med nya butiker som går med i Sportringens Klubb- & Företagskoncept, avslutar Lars. 

Sportringen – branschens snabbast växande sportkedja med ca 150 butiker finns representerade över hela Sverige. Unikt med Sportringen är att butikerna är fria handlare, varje butik har sitt egna utvalda produktsortiment.  Detta gör att butikernas sortiment kan ha en stor variation beroende på inriktning och geografiskt läge.

För mer information kontakta:
Lars Palmgren, VD Sportringen
031-780 04 55
lars@sportringen.se